Darkmiey86


Alhamdulillah kite selamat melangkah 2010, maka segala impian 2010 sudah berputik dalam fikiran kite.
So ana ingin komen lahh sedikit, care sambutan Tahun baru. seperti yg kita tahu jikalau kite ke Kuala Lumpur pastii nyerr ada Konsert dan detik 1200mlm mainkan bunga api yg pelbagai.

Pada masa yg sama kite xsedar, dlm konsert tuhh ada pergaulan bebas antara lelaki ngan pompuan...ni adalah dilarang oleh agama kita Islam dan boleh mengundang ke Zina. Islam myuruhh kite bersedarhana dalam segala hal.
Dan pada mase yg sama byakk lahh ana mnrima khabar, myb ada org melayu islam kite ni mabuk...adakah care sambutan nie betol ?
Ana harapkan kite patot ubahlah gaya sambutan Tahun baru dengan mengadakan solat hajat ngan bacaan yassin secara beramai-ramai di stadiumke atau buat di masjid....maklum lah kalo kite berterusam mcm nie pembaziran byak berlaku...ratusan ribu ringgit utk bunga api sahaja..jka kite mnfaatkan duit tersebut utk derma kpada golongan miskin myb ana rase utk mmbanteras miskin tegar akan selesai lah, lebih2 lagi kite mengalami kegawatan ekonomi sepatut nyerr kite tidak boleh mmbazirr.

Ana ingat lagi time tuhh 1999, mlm tuhh nak sambut 2000 milennium kebetolan ana baru sampai kL utk shoping...ana mampu nangis dlm hatii je coz lori mmbawa minuman keras berpusu-pusu msuk bandar kL...pda keesokan ana lihat kat web harakah ramai remaja kite mabuk time sambutan tuhh...jadi adakah ini menjadi adat kite umat islam? kite nie negara islamkah? tepukk dada tanye lah iman...

jadi ana berharap sangat pada yg berkuasa dlm negara ini cube ubahkan care sambutan, bukan ape Allah kalo nk turun bala dia tidak mengira sapa buat @ tidak kemungkaran, semua akan kene tempias..
jadilah Umat islam, yg berjalan diatas undang2 islam yaknie Quran n Hadis Nabi SAW.



0 Responses